17 Ağustos 2010 Salı

12 Eylül için Evet'çi bir yaklaşım ve Fanatik Hayırcılar

12 eylül referendumu öncesi arkadaş arası sohbetlerde ilgili konu bazı bazı geçmekte, evet mi desek hayır mı cinsinden bireyler arası mahalle baskısı su yüzünde... Dün kankalardan biri ile otururken konu bir şekilde oraya geldi ve evet mi hayır mı tartışması başladı. Ben hala evet mi hayır mı ya karar verememişken, arkadaş ben "evet basacağım" dedi, sebep diye klasik sorumu sordum. Bu seçimi yaparken ki eğilimlerini merak ettim. Zira rasyonel bir şekilde düşünüldüğünde evet ya da hayır demek kişinin düşüncesine göre şekillenebilir ve ben de bunu tetikleyen nedeni merak ettiğimden böyle bir soru sorma ihtiyacı hissettim. Şimdi anayasaya genel bir göz atmaya çalışırken konular ile ilgili teknik açıdan beni alakadar edecek bir şey yok ilk etepta. Tabi uzun vadede anaysa değişikliği kime yarar kime zarar orasını karıştırmamak lazım.

Neyse konumuza dönersek; ben evet basacağım dedi çünkü sonucu evet olacak hayır da versem diye sürdürdü. Ana!!!! Nası yani!!! Düz mantık, ben ne oy verirsem vereyim zaten sonuç belli bu yüzden evet diyeceğim nasıl bir argümandır bilemedim ama iyi bakalım hayırlısı diye kapattım konuyu.

Bizimkileri saymıyorum bile akşam oturumları sonunda aldıkları karar hayır da hayır... Zaten devam ediyorlar dünyanın en iyi anayasası da olsa her şeyi verse yine hayır. Bu da başka bir hatalı fikir ama fazla uzatmadan he he deyip geçiyoruz. Bir tarafta ne olduğunu bilmeden sonuç belli deyip kündeye yatancılar, diğer yanda gerçek bir sebepleri olmadan yetersiz bilgi ile inadım inat malum yerler iki kanatçılar.

Ben mi? Daha karar vermedim... Zaten versem de burada söylemenin anlamı yok zira eller havaya oylaması değildi. Ama evet hayır tartışmaları bir değişik çizgide yol alıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder